lauantai 25. tammikuuta 2014

Raskaus kuulumisia: 34. viikko

Kuinka pitkällä: 33+5
Sukupuoli: Tiedetään kun syntyy ;)
Painon nousu: noin 10 kg
Äitiysvaatteet: Mamalicious housut ja Ginan pitkät topit.
Raskausarpia: Ei ole :)
Napa sisällä vai ulkona: Sisällä vielä, saattaa pompsahtaa ulos vielä.
Uni: Nukkunut sikeästi kunnes N lähtenyt töihin, jolloin yleensä  joudun käymään vessassa. Siitä eteenpäin nukkunut huonommin ja vaikea herätä kelloon (mulla on joka päivä kello herättämässä ettei koko päivä mene aivan hukkaan).
Tämän viikon paras hetki: Loppu kauppa tehty asunnosta ja se on nyt meidän ja maanantaina hain äitiyspakkauksen postista.
Tämän viikon pahin hetki: Pieni riitely/kinastelu kaupassa N kanssa.
Kaipaatko jotain: En.
Liikkeet: Vähentyneet huomattavasti niin, että stressaan pirpanan hyvinvoinnista.
Mieliteot: Karkit taas.
Pahoinvointia tai kipuja: Selkä tulee helposti kipeäksi ja oikea jalka on välillä kipeä kun sitä turvottaa.
Odottaen innolla: Töiden loppumista (enää 4 vuoroa jäljellä, perjaatteessa outoa mutta silti ihan kiva) ja äitiysloman lähestymistä.

5 kommenttia:

  1. Alkaa jo iteki toivoo että noita kiloja tulis lisää... Ite oon nyt rv. 24+0 ja torstaina olin viimeks neuvolassa ja joka kerta ku oon ollu siellä valitetaan mun painosta ku ei se nouse... Alussa pahoinvoinnin takia putos reilu 4 kiloo ja edelleen ollaan alle lähtöpainosta ja alkaa ottaa päähän toi valitus ja kaikki puhuu että syö, syö syö! Ja mä syön! :D Mulla tekee nty kakkosen kohdalla karkkia kamalasti mieli. esikoisen kohdalla teki vaan mieli ranskalaisia. Karkki ja sipsit ei menny. Esikoisen kohdalla laihtuin reilu 7 kiloo enkä myöskää päässy lähtöpainoon kun pikku herra päätti tulla äitiä moikkaan jo viikolla 31+3. Mutta ku asuin eri kaupungissa niin siellä ei huomioitu tota lahtumista. Nyt sitä paasataan joka paikassa mulle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaan tohon mennessä vielä hirveesti tullu, vasta joskus rv25 jälkeen enemmänki. Kyllähän se vauva siellä masussa pärjää kun ottaa sitten tarvittavan kumminki sun kropasta :)
      Eiköhän se siitä pikku hiljaa.

      Poista
    2. Onneks niin se luonto on hoitanu että musta ottaa kaikki tarpeelliset :)

      Poista
    3. Mulla on nyt nyt 24. Viikko ja puoli kiloa tullut lähtöpainoon. Bmi indeksi 21 lähtötilanteessa, kätilö ei nähnyt huolta, kun kohdussa oli mittojen mukaan lähes päivälleen viikkoja vastaava yksilö.

      Poista
  2. Noi liikkeet on ikäviä kun niitä aina stressaa... loppua kohden kyllä hiljenee paljon, kun vauva kasvaa.

    Koita vielä jaksaa hetki, kohta on pikkunen sylissä! :=)

    VastaaPoista